§1 Postanowienia ogólne
- Zawarte w niniejszym Regulaminie zwroty oznaczają:
a. Sprzedający – Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości Twój Startup, ul. Żurawia 6/12/766, 00-503 Warszawa, NIP 5213641211.
b. Klient – osoba prawna lub fizyczna, która ukończyła co najmniej 18 lat, która złożyła zamówienie lub korzysta z innych usług Sklepu;
c. Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.spaniucha.pl, za którego pośrednictwem Klient może składać Zamówienia i korzystać z pozostałych usług,
d. Towar– rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży;
e. Umowa sprzedaży– umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawierana pomiędzy Sprzedającym a Klientem za pośrednictwem Sklepu;
f. Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014, poz. 827);
g. Zamówienie– oświadczenie Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży ze Sprzedającym, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu określające rodzaj i liczbę Towarów będących przedmiotem sprzedaży. - W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Klienta jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, a w szczególności Kodeksu cywilnego oraz Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o Prawach Konsumenta (Dz. U. z dnia 24.06.2014r. poz. 827).
§2 Zasady składania Zamówień
- Warunkiem korzystania z usług Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja.
- Klient może składać Zamówienia za pośrednictwem Sklepu 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży Towaru na odległość poprzez Sklep należy dokonać wyboru Towaru, podać niezbędne dane wymagane przez Sprzedawcę podczas procesu składania Zamówienia.
- Informacje podane przez Klienta w formularzu zamówień muszą być zgodne z prawdą oraz aktualne. Sprzedający nie ma obowiązku realizowania Zamówienia, w przypadku podania przez Klienta informacji nieprawdziwych lub nieaktualnych.
- Wysłanie Zamówienia przez Klienta stanowi ofertę Klienta złożoną Sprzedającemu, co do zawarcia umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail będącą potwierdzeniem wpłynięcia Zamówienia do Sklepu, zawierającą potwierdzenie wszystkich elementów Zamówienia.
- Zamówienia złożone w dni powszednie po godz. 12:00, w soboty, niedziele oraz w dni ustawowo wolne od pracy będą realizowane nie wcześniej niż w następnym dniu roboczym.
- Klient ma prawo zrezygnować z zamówienia przed otrzymaniem od Sprzedającego potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. Oświadczenie woli o rezygnacji z zamówienia, powinno być wysłane do Sprzedającego drogą elektroniczną na adres:biuro@spaniucha.pl.
§3 Ceny, płatności i dostawa towaru
- Ceny Towarów w Sklepie podawane są w złotych polskich i są cenami brutto tzn. zawierają podatek VAT.
- Ceny Towarów nie zawierają kosztów dostawy. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje cenę Towarów oraz koszty dostawy, w przypadku gdy koszty dostawy ponosi Klient.
- Klient wskazuje sposób dostawy w trakcie składania Zamówienia.
- Klient może w trakcie składania Zamówienia wpisać kod rabatowy, który obniży cenę Towaru. Kody rabatowe nie łączą się ze sobą.
- Klient ma możliwość uiszczenia ceny w następujący sposób:
- a) za pobraniem – gotówką przy odbiorze Towaru,
- b) przelewem bankowym na rachunek bankowy Usługodawcy (przedpłata).
- Proces realizacji zamówienia przez Sprzedającego zaczyna się po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty.
- Maksymalny czas realizacji zamówienia wynosi 30 dni roboczych, po tym terminie Klient jest uprawniony do anulowania zamówienia, poprzez przesłanie do Sprzedającego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres:biuro@spaniucha.pl.
- Zamówienia są realizowane według kolejności ich otrzymania, aż do wyczerpania zapasów.
- Wysyłka Towaru następuje niezwłocznie po uznaniu rachunku bankowego Sprzedającego.
- Przy odbiorze przesyłki z zamówionym Towarem Konsument powinien sprawdzić przesyłkę w obecności dostarczyciela pod kątem wystąpienia uszkodzenia mechanicznego zawartości przesyłki. W razie uszkodzeń sugerujemy sporządzenie protokołu szkody podpisanego przez odbiorcę i dostawcę przesyłki, który powinien być przesłany razem z formularzem reklamacyjnym na adres Sprzedającego.
- W przypadku nie odebrania przesyłki przez Klienta, koszt zwrotu przesyłki do Sprzedawcy ponosi Klient według aktualnych stawek wysyłki produktów w sklepie. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do potrącenia kosztów zwrotu nieodebranej przesyłki przez Klienta z kwoty określonej w zamówieniu.
§4 Odstąpienie od Umowy
- Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży Towarów zawartej na odległość bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni, przy czym termin ten biegnie od objęcia rzeczy w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią.
- Klient ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedającemu nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.Towar powinien być zapakowany w sposób, który zagwarantuje jego bezpieczny transport. Do przesyłki należy dołączyć dowód zakupu.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Sprzedający ma obowiązek nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić dokonane przez niego płatności.
- Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
- Jeżeli przyznanie Kupującemu przez Sprzedającego określonego rabatu zależne jest od kupienia określonej ilości produktów lub przekroczenia określonej kwoty zamówienia, to w przypadku zwrotu Towarów powodującego, iżwarunki przyznania rabatu nie zostają spełnione, sprzedający zastrzega sobie prawo odjęcia od kwoty zwrotu, kwoty nienależnie przyznanych rabatów.
§5 Reklamacje
- Sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia Towaru wolnego od wad i odpowiada za wady Towaru.
- Reklamacje można składać pisemnie na adres Sprzedającego lub pocztą e-mail.
- Reklamując Towar Klient może:
a. żądać wymiany Towaru na wolny od wad;
b. żądać usunięcia wady;
c. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny;
d. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży – w przypadku wady istotnej - chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. - W przypadku stwierdzenia przez Klienta niezgodności Towaru z Umową sprzedaży, Klient powinien odesłać Sprzedającemu reklamowany Towar wraz z opisem niezgodności.
- Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru.
- Sprzedający zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
- Sprzedający nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
§6 Dane osobowe
- Dane osobowe Klientów są przetwarzane z uwzględnieniem przepisów prawa w tym zakresie, w tym w szczególności ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych.
- Administratorem danych osobowych jest Sprzedający.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne w procesie realizacji Zamówienia.
- Sprzedający za zgodą Klienta przetwarza dane osobowe Klienta w celach marketingowych.
- Każdemu przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, a także prawo do żądania ich aktualizacji lub zaprzestania przetwarzania.
§7 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za transakcje dokonane przez nieuprawnione osoby trzecie Klienta.
- Zabrania się kopiowania jakichkolwiek elementów Sklepu (w tym logo, zdjęć i nazw Towarów) bez zgody Sprzedającego.